Discover

Μικροί «εφευρέτες» παιχνιδιών – Ευφάνταστες δημιουργίες μαθητών νηπιαγωγείου

Παιδιά από νηπιαγωγεία της Ελλάδας δημιούργησαν παιχνίδια από άχρηστα αντικείμενα, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος eTwinning, στο οποίο συμμετείχαν συνολικά 380 μικροί μαθητές.

Της Κατερίνας Θανάση

Επιστρατεύοντας τη φαντασία τους, παρακινούν τους μεγαλύτερους μέσα από τα παιχνίδια να ευαισθητοποιηθούν για το περιβάλλον. Με το βασικό τρίπτυχο ΜΕΙΩΝΩ – ΕΠΑΝΑΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩ – ΑΝΑΚΥΚΛΩΝΩ, μαθητές με τη βοήθεια των νηπιαγωγών τους έφτιαξαν παιχνιδοκατασκευές από αντικείμενα, τα οποία θα κατέληγαν σε κάδο απορριμμάτων ή στην καλύτερη σε κάδο ανακύκλωσης.

Στο πρόγραμμα συμμετείχαν παιδιά από το 2ο Νηπιαγωγείο Γαργαλιάνων (συντονιστής), το 1ο Νηπιαγωγείο Ωραιοκάστρου (συντονιστής), Εκκλησοχωρίου, το 2ο Ερμούπολης Σύρου, το 32ο Θεσσαλονίκης, το 1ο Ιτέας, το 5ο Καβάλας, το 1ο Λ. Αιδηψού, Νάουσας Πάρου, Νεοχωρούδας, Πολυχρόνου, το 1ο Στυλίδας, το 3ο Φιλιατρών και το 6ο Ωραιοκάστρου.

Τώρα που τα παιδιά είναι σε διακοπές, μπορείτε να τα παρακινήσετε να δημιουργήσουν παιχνίδια.

Ξεφυλλίζοντας το βιβλίο, θα βρείτε συγκεντρωμένες όλες τις δημιουργίες από κάθε νηπιαγωγείο, μπορείτε να πάρετε ιδέες ή να φτιάξετε τα ίδια ακολουθώντας τις οδηγίες εκτέλεσης.

Δείτε μερικά από τα παιχνίδια
ΠΑΖΛ

Υλικά
  • Χαρτοσακούλα με εικόνα
  • Κόλλα
  • Ψαλίδι
  • Μαρκαδόρος
  • Χαρτόκουτο – Κουτί αποθήκευσης
Οδηγίες χρήσης

Κόβουμε τη χαρτοσακούλα απομονώνοντας την εικόνα που θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε για το παζλ. Κολλάμε την εικόνα σε χαρτόκουτο. Σχεδιάζουμε από την πίσω πλευρά τραβώντας γραμμές κατά μήκος και κατά πλάτος ώστε να χωριστεί σε κομμάτια η εικόνα. Κόβουμε πάνω στις γραμμές. Τα κομμάτια του παζλ μας είναι έτοιμα! Τέλος, αποθηκεύουμε τα κομμάτια σε κάποιο κουτί!

Λουλουδόδεντρα… για δύο ομάδες

Υλικά
  • Μεγάλα κομμάτια από χαρτόκουτα
  • Τέμπερες
  • Μαρκαδόροι
  • Κομμάτια από παζλ
  • Δύο κουτάκια (για ζάρια)
  • Αυτοκόλλητες ταινίες Velcro
Οδηγίες

Κόβουμε τα χαρτόκουτα σε σχήμα δέντρων και ύστερα βάφουμε με τέμπερες. Ζωγραφίζουμε με μαρκαδόρους την πίσω πλευρά των παζλ. Μόλις στεγνώσουν, κολλάμε μικρά κομμάτια από Velcro στα παζλ και στα δέντρα και φροντίζουμε να κολλήσουμε στα δύο δέντρα τον ίδιο αριθμό αυτοκόλλητων. Φτιάχνουμε τα ζάρια σχεδιάζοντας αριθμούς ή κουκκίδες, ανάλογα με την ηλικία των παιδιών. Πρώτη ξεκινάει η πρώτη ομάδα που θα φέρει τον μεγαλύτερο αριθμό με το ζάρι. Στη συνέχεια η κάθε ομάδα ρίχνει το ζάρι εναλλάξ και κολλάει στο δέντρο της τόσα κομμάτια παζλ όσα δείξει το ζάρι.

Νικήτρια αναδεικνύεται η ομάδα που θα καταφέρει να γεμίσει πρώτη το δέντρο της με τα «χρωματιστά λουλούδια» – παζλ.

Δείτε εδώ όλο το βιβλίο

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ

Βλαντ, το χειρότερο βαμπίρ του κόσμου, εκδ. Τζιαμπίρης

Το βιβλίο "Βλαντ, το χειρότερο βαμπίρ του κόσμου", που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Τζιαμπίρης - Πυραμίδα είναι ένα διασκεδαστικό βιβλίο μιας υποσχόμενης σειράς.  Αν στα...

Τι αποκαλύπτουν οι ζωγραφιές των παιδιών;

Τι μπορεί να σημαίνουν οι ζωγραφιές των παιδιών; Πόσες φορές έχετε αναρωτηθεί γιατί το παιδί σας ζωγραφίζει με έναν συγκεκριμένο τρόπο; Τι σημαίνει όταν...

Γιατί τα νήπια γκρινιάζουν στις κοινωνικές εκδηλώσεις;

Τα νήπια γκρινιάζουν γιατί ναι είναι «επειδή είναι μικρά παιδιά», αλλά όχι για τον λόγο που ίσως νομίζετε. Το μικρό σας το είχατε προετοιμάσει. Και,...

Υπερπροστατευτικοί γονείς: Μια σύγχρονη επιζήμια τάση

Οι υπερπροστατευτικοί γονείς, στη σημερινή κοινωνία, αποτελούν μία τάση ολοένα αυξανόμενη - και ίσως επιζήμια. Πρόκειται για γονείς που βοηθούν το παιδί τους ακόμη...

Αγοραφοβία: Όταν τα παιδιά αποφεύγουν συγκεκριμένες τοποθεσίες λόγω φόβου

Κάποιος που φοβάται να βγει από το σπίτι του και αποφεύγει μέρη που τον κάνουν να νιώθει παγιδευμένος πιθανόν να πάσχει από αγοραφοβία. Μερικοί...