Discover

Τι πραγματικά κάνουν οι έφηβοι στο lockdown

Τι κάνουν οι έφηβοι στο σπίτι κατά τη διάρκεια της καραντίνας; Κατά πόσο χρησιμοποιούν τα social media και πόσο τους έχει δυσκολέψει η τηλεκπαίδευση;

Αν γυρίσουμε μερικά χρόνια πίσω, άλλοι λιγότερα, άλλοι περισσότερα, ίσως μπορούμε να θυμηθούμε πως περνούσαμε το χρόνο μας ως έφηβοι το διάστημα που μέναμε σπίτι. Ζούσαμε ένα ”εσωτερικό lockdown”, αυτοπεριοριζόμασταν κυρίως στο δωμάτιό μας, στον ”κόσμο μας”, με τη διαφορά βέβαια ότι δε μας το επέβαλε κανείς, θέλαμε να απομονωθούμε εμείς οι ίδιοι. Πολλές έρευνες, έχουν αναφέρει από τον περασμένο Μάρτιο, πως η ψυχική υγεία όλων μας θα επιδεινωθεί λόγω του κατ΄οίκον περιορισμού, αλλά εφόσον δεν έχουμε τη δυνατότητα να αλλάξουμε τη συγκεκριμένη κατάσταση καλό θα ήταν να δούμε τα θετικά της.

Οι ευεργετικές ικανότητες των social media

Μια νέα μελέτη, από ερευνητές του Πανεπιστημίου του Μπρίστολ για το Εθνικό Ινστιτούτο Ερευνών Υγείας της Σχολής Δημόσιας Υγείας, συμπέρανε ότι τα κοινωνικά μέσα μπορεί να είναι ευεργετικά για τους νέους κατά τη διάρκεια του κατ’οίκον περιορισμού.  Η έρευνα διεξήχθη στην Αγγλία σε περισσότερους από 1.000 μαθητές και διαπίστωσε ότι τα επίπεδα άγχους των εφήβων μειώθηκαν όταν τα σχολεία έκλεισαν.

Επίσης, στην έρευνα αναφέρεται ότι οι μαθητές ένιωθαν πιο συνδεδεμένοι με το σχολείο κατά τη διάρκεια της παραμονής στο σπίτι, χωρίς το άγχος της συμβατικής σχολικής ζωής. Ακόμη, οι εκπαιδευτικοί και οι έφηβοι ανακάλυψαν νέους και καλύτερους τρόπους για να συνδεθούν και να επικοινωνήσουν κατά τη διάρκεια του περιορισμού.

Ας μην ξεχνάμε πως κάποιοι λιγότερο εξωστρεφείς έφηβοι, που δεν είναι το επίκεντρο της τάξης ίσως να πανηγυρίζουν στην ιδέα των μαθημάτων από το σπίτι και γενικότερα ακύρωσης σχεδίων, καθώς στο σχολείο περνούν δυσάρεστα, οπότε το σπίτι για εκείνα τα παιδιά είναι ασφαλές.

Πως περνούν οι Έλληνες έφηβοι στο lockdown;

«Έχω περισσότερο χρόνο για ζωγραφική»

Η 16χρονη Φωτεινή, μαθήτρια Β’ Λυκείου, αναφέρει πως πολλές φορές νιώθει πως δεν περνάει η ώρα αλλά έχει περισσότερο χρόνο για να αφιερώσει στη ζωγραφική. «Η καθημερινότητα μου δεν έχει αλλάξει ιδιαίτερα με το lockdown, επειδή κάνω κανονικά μαθήματα από τις 8 το πρωί μέχρι τις 2 παρά 20 μέσω της πλατφόρμας. Βέβαια εκμεταλλεύομαι το χρόνο στο σπίτι και ασχολούμαι με τη ζωγραφική, καθώς πριν με τα φροντιστήρια δεν είχα χρόνο. Πηγαίνω για τρέξιμο με την κολλητή μου τα απογεύματα, μιας και έχω σταματήσει τις προπονήσεις στο βόλεϋ. Αν και προσπαθώ να γεμίσω το χρόνο μου, υπάρχουν φορές που νιώθω πως δεν περνάει η ώρα».

Έφηβοι lockdown

«Δεν με έχει ρίξει ψυχολογικά το lockdown»

Ο 15χρονος Γιάννης, μαθητής Α’ Λυκείου, στο ίδιο μήκος κύματος, δηλώνει πως του φαίνεται ατελείωτη η καραντίνα αλλά δεν τον έχει ρίξει ψυχολογικά. «Συνήθως την περισσότερη ώρα μες στο σπίτι τη περνάω βλέποντας ταινίες και παίζοντας videogames. Βγαίνω και για περπάτημα που και που αλλά για να διατηρήσω τη φυσική μου κατάσταση έχω αγοράσει όργανα και κάνω γυμναστική από το σπίτι. Επικοινωνώ με τους φίλους μου περισσότερο μέσω Ίνσταγκραμ. Δεν μπορώ να πω ότι η καραντίνα με έχει ρίξει ψυχολογικά, απλώς καμιά φορά έχω την αίσθηση ότι δε περνάει η ώρα».

Μαθητής lockdown

«Μου λείπει το σχολείο, οι φίλοι μου και ο χορός»

Η 12χρονη Νάγια, μαθήτρια Α’ Γυμνασίου, αναφέρει πως θεωρεί κουραστική τη τηλεκπαίδευση γιατί πολλές φορές πέφτει το σύστημα. «Τον περισσότερο χρόνο της καραντίνας τον περνάω κάνοντας tictocs, διαβάζοντας, χαζεύοντας βίντεο στο Youtube. Η αλήθεια είναι πως δεν έχω και πολύ χρόνο όπως στη πρώτη καραντίνα, γιατί τώρα έχουμε πολλά μαθήματα. Με τους συμμαθητές μου επικοινωνούμε συνέχεια και μου λένε πως έχουν κουραστεί με τα μαθήματα και γενικά πως βαριούνται στη καραντίνα. Τις καθημερινές, μετά την τηλεκπαίδευση, κάνω Γερμανικά, μετά βλέπω σειρές και προσπαθώ να μην αφήνω κανένα μάθημα για το Σαββατοκύριακο. Μου λείπει το σχολείο, οι φίλοι μου και ο χορός. Με τους γονείς μου παίζουμε επιτραπέζια και βλέπουμε ταινίες. Η τηλεκπαίδευση είναι κουραστική γιατί πολλές φορές πέφτει το σύστημα και γενικά είναι κουραστικό να κάνουμε μάθημα μπροστά σε μια οθόνη».

mathitria-lockdown

«Έχω περισσότερο χρόνο με την οικογένειά μου»

Τέλος, η 16χρονη Μαρία, μαθήτρια Β΄Λυκείου, βάζει στα θετικά της καραντίνας το ότι έχει γλιτώσει τη διαδρομή που κάνει για να φτάσει στο σχολείο και ότι περνάει περισσότερο χρόνο με τη μητέρα της. «Μετά την τηλεκπαίδευση, συνήθως θα κάνω κάποια επανάληψη δίνοντας βάση στα κενά μου. Μετά το διάβασμα, στον ελεύθερο χρόνο που μου μένει θα πάω βόλτα τον σκύλο μου, θα δω καμιά ταινία και θα δω βιντεάκια στο tic toc. Μιλάω με τις φίλες μου συνέχεια αλλά περιμένω με ανυπομονησία να τις δω από κοντά στο σχολείο. Το καλό της καραντίνας είναι ότι νιώθω άνετα στο σπίτι γιατί δε χρειάζεται να ετοιμαστώ και να κάνω όλη τη διαδρομή για να πάω στο σχολείο, ενώ έχω περισσότερο χρόνο με τη μαμά μου».

Διαβάστε επίσης: Γιατί πρέπει να διαβάζετε παιδικά βιβλία, ακόμα κι αν είστε μεγάλοι και… σοφοί

Το lockdown έχει ενδυναμώσει τις σχέσεις της οικογένειας

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ

Ουρολοίμωξη σε παιδιά: Ποια τα συμπτώματα και πώς αντιμετωπίζεται;

Η ουρολοίμωξη είναι μια συχνή πάθηση των παιδιών. Πρόκειται για λοίμωξη του ουροποιητικού συστήματος (UTI). Ποια τα αίτια και τα συμπτώματα της ουρολοίμωξης και...

Τι αποκαλύπτουν οι ζωγραφιές των παιδιών;

Τι μπορεί να σημαίνουν οι ζωγραφιές των παιδιών; Πόσες φορές έχετε αναρωτηθεί γιατί το παιδί σας ζωγραφίζει με έναν συγκεκριμένο τρόπο; Τι σημαίνει όταν...

Τι κάνουμε όταν τα παιδιά μιλούν άσχημα; Η παιδοψυχολόγος Ι. Κατσαΐτη συμβουλεύει

Τι κάνουμε όταν τα παιδιά μιλούν άσχημα; Πως οι γονείς μπορούν να σταματήσουν αυτή την κακή συνήθεια; Η ψυχολόγος Ιουλία Κατσαΐτη μας βοηθά να...

10 υγιεινές συνήθειες που μπορούν να υιοθετήσουν τα παιδιά

10 υγιεινές συνήθειες που μπορείτε να ακολουθήσετε για την προστασία των παιδιών Τα παιδιά παραδειγματίζονται από τους γονείς και σιγά σιγά αναπτύσσουν τη δική τους...

Πώς να μιλήσετε για το διαζύγιο στα παιδιά

Πώς να πείτε στα παιδιά ότι παίρνετε διαζύγιο – Πώς θα αντιδράσουν –Πώς να προσαρμοστείτε στη νέα κατάσταση Χιλιάδες παιδιά βιώνουν το άγχος του διαζυγίου....